Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Aralık, 2012 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

SİNEMA KİTAPLIĞI

1.         Zahit atam,  Yakın plan Türkiye Sineması 2.         Sergei Eisenstein,  Sinema dersleri 3.         Sergei Eisenstein,  Kısa film Senaryosu 4.         William Indick,  Senaryo Yazarları için Psikoloji 5.         Seçil Büker,  Sinemada Anlam Yaratma 6.         Hakan Savaş,  Sinema ve varoluşculuk 7.         Wendell Wellman , Senaryo 8.         Ertan Yılmaz,  Filmde Yöntem ve Eleştiri 9.         Peter Harcourt,  Altı Avruplaı Yönetmen 10.     Andrew M Butler,  Film Çalışmaları 11.     Fırat Yücel,  Reha Erdem Sineması:Aşk ve İsyan 12.     Nathan Parker,  Kısa Filmler 13.     Reha Erdem,  korkuyorum Anne 14.     Açelya Allmer,  Sinemekan 15.     Film dilinin grameri 3 16.     Uğur Kutay,  Sinema-politik 17.     Ünlü yönetmenlerden Sinema dersleri 18.     Mike Wayne,  Politik Film 19.     Fatoş Adiloğlu, Sinemada Mimari Açılımlar 20.     Sinema ve videoda kısa film, 3. Cilt, yapım sonrası 21.     Paul Tonks,  Film müziği 22.

Türkiye Sinemasının En İyi 20 Sinema Filmi

Susuz Yaz ( Metin Erksan ) Sevmek Zamanı ( Metin Erksan ) Kuyu ( Metin Erksan ) Yol ( Şerif Gören )

Şok ve Beyin: Yılmaz Güney Sineması Üzerine

Yazan: Ulus Baker Sinemanın temsil sanatlarından biri olmadığı, insanı doğrudan doğada, çevresinde, ortamlarında, düşüncelerinin akışı içinde hareket halinde bir varlık olarak resmedebildiği, doğayı bizzat seyircinin beynine iletecek bir cihaza --imaj-kadraj-montaj-- sahip olduğu, bu sayede yalnızca "düşünülebilir" olmakla kalmayan, "düşünmeye zorlayan" bir içeriğe doğrudan ifade kazandırabileceği fikri, sinemanın ilk dönemlerinde bu işi ciddiye alan sinema adamlarını, Gance'ı, Eisenstein'ı, Vertov'u sürekli olarak ziyaret etmiş olan bir düşünceydi. Öyle ki, sinemadan hem bir "kitle sanatı" olacağı, hem de düşünebilir belirlenmemişlik olarak kafalara, beyine bir Heidegger'in deyişiyle bir "noo-şok", bir akıl şoku verebileceği, bunu sosyal ve politik işlevselliğe kavuşturabileceği umuluyordu. İşten sinemanın erken döneminin amacı: düşünceyi şoklamak, beyine, kortekse imajların hareketini, titreşimlerini doğrudan v

Köpek Dişi (Kynodontas), 2009, Giorgos Lanthimos

Helin KAYMAK Köpek Dişi ve Aile Sorununun Ontolojisi             Nesnelerin ad ve anlamlarını kendinize göre değiştirip, düzenleyebilseydiniz mutluluk vadeden bir oyununun öznesi mi olurdunuz yoksa çarpıcı ve acınası bir köle mi? Eğer ki bu oyunu, mevcut sistemlerin gönüllü hizmetçileri ile oynuyorsanız ve oynadığınız oyununun farkında değilseniz mutluluğa hiç de şansınız olmadığını söylemek zorundayım!             Giorgos Lanthimos'un yönettiği Köpek Dişi Filmi için forumlarda genellikle " İşlevsiz ailelerin gelebileceği son nokta bu..."  şeklide yorumlar yapılmış ancak film tam aksine sistemin "aile örgütünün" temel işlevini sarsıcı bir şekilde ayyuka çıkarmış. Film, üç genç kardeşin ebeveynlerinin toplumsal izolasyon ve itaatin öğretileri adına söz gelimi ailelerin çocuklarını her koşulda, her türlü saldırıya ve tehlikeye karşı koruyacağı safsatası karşısında nasıl köleleştirildiklerinden söz ediyor. Evin dışındaki her türlü dışarı hayatının &quo