Ana içeriğe atla

SİNEMA KİTAPLIĞI




1.       Zahit atam, Yakın plan Türkiye Sineması
2.       Sergei Eisenstein, Sinema dersleri
3.       Sergei Eisenstein, Kısa film Senaryosu
4.       William Indick, Senaryo Yazarları için Psikoloji
5.       Seçil Büker, Sinemada Anlam Yaratma
6.       Hakan Savaş, Sinema ve varoluşculuk
7.       Wendell Wellman, Senaryo
8.       Ertan Yılmaz, Filmde Yöntem ve Eleştiri
9.       Peter Harcourt, Altı Avruplaı Yönetmen
10.   Andrew M Butler, Film Çalışmaları
11.   Fırat Yücel, Reha Erdem Sineması:Aşk ve İsyan
12.   Nathan Parker, Kısa Filmler
13.   Reha Erdem, korkuyorum Anne
14.   Açelya Allmer, Sinemekan
15.   Film dilinin grameri 3
16.   Uğur Kutay, Sinema-politik
17.   Ünlü yönetmenlerden Sinema dersleri
18.   Mike Wayne, Politik Film
19.   Fatoş Adiloğlu,Sinemada Mimari Açılımlar
20.   Sinema ve videoda kısa film, 3. Cilt, yapım sonrası
21.   Paul Tonks, Film müziği
22.   Birsen Altıner, Metin Erksan Sineması
23.   Walker Percy, Sinema Müdavimi
24.   J.Dudley, Andrew, Sinema Kuramları
25.   Mehmet Serdar, 20 Film 20 Deneme
26.   Yönetmen Sineması, Zeki Demirkubuz, küre Yayınları
27.   Film, NTV Başvuru Yayınları
28.   Mehmet Öztürk, Sinematografik kentler
29.   James Roy Macbean, Sinema ve devrim
30.   Seçil Büker, Y. Gürhan Topçu, Sinema:tarih, kuram, eleştiri
31.   Bob Foss, Anlatım teknikleri ve dramaturji
32.   Sinema söyleşileri 2009, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları
33.   Nilgün AbiselUmut Tümay ArslanPembe BehçetoğullarıAli KaradoğanSemire Ruken ÖztürkNejat UlusayÇok tuhaf çok tanıdık:Vesikalı Yarim Üzerine
34.   Meral Özçınar Eşli, Arada kalmak
35.   Uğur kutay, Gerçeği öldüren kamera
36.   Mike Wayne, Sinemayı anlamak:marksist perspektiften
37.   John Marland, Robert Edgar-hunt, Steven Rawle, Film Dili
38.   Zafer Özden, Film eleştirisi
39.   Slovaj Zizek, Lacan Hakkında Bilmeyi Hep İstediğiniz Ama Hitchcock'a Sormaya Korktuğunuz Her Şe
y

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUVARA KARŞI, FATİH AKIN, 2005

EMEK EREZ Duvara Karşı: Kimlik, Göç ve Kadın Giriş                         Fatih Akın’ın ustalık dönemi eseri olarak tanımlanan 2004 yapımı “Duvara Karşı” filmi Almanya’ya göç etmiş birinci kuşak ailelerin çocuklarının yaşadıkları kimlik bunalımını yansıtan bir filmdir. Yapım, daha önceki dönemlerde yapılan göçmen filmlerinin aksine “marjinal” olarak adlandırabileceğimiz karakterler üzerinden göçmen kimliğinin melezleşmesine ve yaşanan gerilimli çelişkiye işaret ediyor. Film,  Almanya’ya göç etmiş birinci kuşak ailenin psikolojik sorunları olan kızı Sibel’in hem ailesiyle yaşadığı kuşak çatışmasından kurtulmak hem de kendi bireysel özgürlüğüne kavuşmak amacıyla, rehabilitasyon merkezinde karşılaştığı Cahit’le yaptığı kurgusal bir evlilikle başlıyor. Eşinin ölümünden sonra yaşamayı bırakmış, bütün kimliklerini ‘reddeden’ Cahit ile Sibel’in evlilik oyunu zaman içinde aşka dönüşüyor ve bu dönüşüm Cahit’in Sibel’i kıskanması sonucunda işlediği cinayetle daha da karışık bir

Birkaç Psikodrama Filmi

http://www.e-hayalet.net/  sitesinden alıntılanmıştır. 1. Mavi Kadife Kategori:  Psikodrama Jeffrey Beaumont (Kyle MacLachlan) babasının neredeyse ölümcül bir felç geçirmesinden sonra kolejden evine döner. Hastaneden evine doğru yol aldığı sırada boş bir arazide içinde kesik bir kulak bulunan kâğıt bir çanta bulur. 10.0 ( 1 ) 2. Tiksinti Kategori:  Psikodrama Bir güzellik salonunda çalışan Carole, oldukça içine kapanık genç bir kadındır. Bastırılmış cinselliğin çoğu zaman erkek düşmanlığı ve cinsiyetsizlik noktasına vardığı Carole'da ciddi iletişim sorunları mevcuttur. 10.0 ( 1 ) 3. İhtiras Tramvayı Kategori:  Psikodrama Tennessee Williams'ın oyunundan uyarlanan film, Brando dışındaki üç oyuncuya Oscar kazandırmış, 7 dalda da bu ödüle aday olmuştu. 10.0 ( 1 ) 4. Taksi Şoförü Kategori:  Psikodrama Taksi şöförü olarak çalışmakta olan Travis yaşadığı sıkıntılardan iyice bunalmış ve

BÜYÜK ‘BALIK’ KÜÇÜK ‘BALIĞI’ YUTAR - Ali Rıza DÜRÜ

BALIK(2013) – DERVİŞ ZAİM Ali Rıza DÜRÜ Derviş Zaim’in Devir(2012) filmiyle başladığı üçlemenin ikinci filmi Balık filmi izleyiciyle bir süre önce buluştu. Üçlemenin son filmi olan Kıtmir’in ise yapım hazırlıkları devam ediyor. Türkiye sinemasının autor yönetmenlerinden olan Zaim her zaman kendi anlayışına has sinematografisiyle farkını ortaya koyuyor. İlk çektiği film olan Tabutta Rövaşata(1996) filminden bu yana beğeni kazanarak devam eden Zaim her zaman insanı ve doğayı merkeze almaya özen gösteriyor. Devir filmiyle ilgili daha önceden detaylı bir yazı kaleme almıştım. Doğanın kendi içindeki döngüsü, hayvanlar ve insanların yaşantıları ve bu yaşantılara insan eliyle yapılan müdahalelerin sonuçlarına ilişkin bir film olarak dikkat çeken film pek ses getirmemişti ama içinde tartışılacak oldukça önemli başlıklar vardı. Zaim sinemasının içinde türü itibariyle belgesele yakın olduğu için ayrı bir yerde duran Devir kimisini memnun etmiş kimi izleyiciyi de hayal kırıklığın