Ana içeriğe atla

BAZI YÖNETMENLER VE FİLMOGRAFİLERİ

Zeki demirkubuz
yeraltı
kıskanmak
kader
bekleme odası
Yazgı
itiraf
Üçüncü sayfa
Masumiyet
C blok

Yeni sinemacılar
Gemide
Laleli’de bir azize
Dar alanda kısa paslaşmalar
Maruf
Takva
Barda(serdar akar)

Nuri bilge ceylan
bir zamanlar anadolu'da
3 maymun
İklimler
Uzak
Mayıs sıkıntısı
Kasaba
Koza

Derviş zaimGölgeler ve suretler
Nokta
Cenneti beklerken
Çamur
Filler ve çimen
Tabutta rövaşata
Özcan alper
gelecek uzun sürer
sonbahar

yeşim ustaoğlu
araf
üç mevsim bir ömür karadeniz yaylaları
pandoranın kutusu
bulutları beklerken
sırtlarındaki hayat
güneşe yolculuk

reha erdem
kosmos
hayat var
beş vakit
kaç para kaç
korkuyorum anne
a ay

semih kaplanoğlu
bal
süt
yumurta
meleğin düşüşü

yılmaz güney
acı aç kurtlar
adana paris
ağıt
ala geyik
arkadaş
at hırsızı
azrail benim
baba
balatlı arif
benim adım kerim
bir defa ölürüm
bir çirkin adam
canlı hedef
çirkin ve cesur
çirkin kral affetmez
dağların oğlu
duvar
düşman
endişe
eşrefpaşalı
güney ölüm saçıyor
ibret
ince cumali
hudutların kanunu
kaçaklar
kan akacak
kanımın son damlasına kadar
kızılırmak
kozanoğlu
on korkusuz adam
piyade osman
prangasız mahkumlar
sahtekar
seyyithan
silah ve namus
sürü
şeytanın oğlu
tütün zamanı
umut
umutsuzlar
vurguncular
yaralı kartal
yarın son gündür
yiğit yaralı olur
yol
zavallılar
zeyno

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Türkiye sinemasının önemli yönetmenleri...
Ama Yeşim Ustaoğlu, Pelin Esmer, Kazım Öz,Ezel Akay gibi yönetmenler de listede yer almalıydılar bence. Biraz eksik gibi geldi bana...

Saygılar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUVARA KARŞI, FATİH AKIN, 2005

EMEK EREZ Duvara Karşı: Kimlik, Göç ve Kadın Giriş                         Fatih Akın’ın ustalık dönemi eseri olarak tanımlanan 2004 yapımı “Duvara Karşı” filmi Almanya’ya göç etmiş birinci kuşak ailelerin çocuklarının yaşadıkları kimlik bunalımını yansıtan bir filmdir. Yapım, daha önceki dönemlerde yapılan göçmen filmlerinin aksine “marjinal” olarak adlandırabileceğimiz karakterler üzerinden göçmen kimliğinin melezleşmesine ve yaşanan gerilimli çelişkiye işaret ediyor. Film,  Almanya’ya göç etmiş birinci kuşak ailenin psikolojik sorunları olan kızı Sibel’in hem ailesiyle yaşadığı kuşak çatışmasından kurtulmak hem de kendi bireysel özgürlüğüne kavuşmak amacıyla, rehabilitasyon merkezinde karşılaştığı Cahit’le yaptığı kurgusal bir evlilikle başlıyor. Eşinin ölümünden sonra yaşamayı bırakmış, bütün kimliklerini ‘reddeden’ Cahit ile Sibel’in evlilik oyunu ...

Birkaç Psikodrama Filmi

http://www.e-hayalet.net/  sitesinden alıntılanmıştır. 1. Mavi Kadife Kategori:  Psikodrama Jeffrey Beaumont (Kyle MacLachlan) babasının neredeyse ölümcül bir felç geçirmesinden sonra kolejden evine döner. Hastaneden evine doğru yol aldığı sırada boş bir arazide içinde kesik bir kulak bulunan kâğıt bir çanta bulur. 10.0 ( 1 ) 2. Tiksinti Kategori:  Psikodrama Bir güzellik salonunda çalışan Carole, oldukça içine kapanık genç bir kadındır. Bastırılmış cinselliğin çoğu zaman erkek düşmanlığı ve cinsiyetsizlik noktasına vardığı Carole'da ciddi iletişim sorunları mevcuttur. 10.0 ( 1 ) 3. İhtiras Tramvayı Kategori:  Psikodrama Tennessee Williams'ın oyunundan uyarlanan film, Brando dışındaki üç oyuncuya Oscar kazandırmış, 7 dalda da bu ödüle aday olmuştu. 10.0 ( 1 ) 4. Taksi Şoförü Kategori:  Psikodrama Taksi şöförü olarak çalışmakta olan Travis yaşadığı sıkın...

YAZGI, ZEKİ DEMİRKUBUZ, 2001

EMEK EREZ Yazgı: Nihilizm ve Musa  : Yazgı, nihilizm ve de Musa, başlığımızdan da anlaşılacağı üzere yazının konusunu  ZekiDemirkubuz ’un  Yazgı  filmi ve filmin baş karakteri  Musa  (Serdar Orçin) ile ilgilidir. Genel olarak bir film eleştirisi olmasının ötesinde bu yazıda,  Musa  karakteri onun tüm ahlâk normlarını yıkan, seyircide nefretle karışık bir sempati uyandıran karakteri üzerinde bir çözümleme yapmak amaçlanmaktadır.  Musa  neyi temsil etmektedir? modern bireyin toplumsal kuralları gözetmeden var olması mümkün müdür?. Beklenmedik tavır ve davranışlar toplumca nasıl algılanır? Bu sorular çerçevesinde hiçlik duygusu, bu duyguyu hisseden bireyin toplumsallık içinde varoluş çabası yazının asıl meselesini oluşturmaktadır. Nihilizm sözcüğü kökenine bakıldığında acıyı, çatışmayı ve antagonizmayı kabul edememe halini anlatır. Acısız bir yaşam arayışı, dünyayı olduğu gibi kabul etmemekle aynı kapıya çıkar çünkü acı, ...